Partnerzy serwisu:
Intermodal i logistyka

Skroić tabor pod potrzeby zamawiającego

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
15-07-2013
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Newag

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Skroić tabor pod potrzeby zamawiającego
O zawiłościach specyfikacji istotnych warunków zamówienia, ewolucjach EN57 i nowym spalinowym zespole trakcyjnym dedykowanym na eksport rozmawiamy z Mariuszem Bernasiem, kierownikiem Działu Badań i Rozwoju Newagu.

Nowosądecki producent nie skupia się jednak wyłącznie na zespołach trakcyjnych. Zakończyły się badania potrzebne do homologacji zmodernizowanego wagonu bezprzedziałowego typu 168A. Jest to dawny wagon bezprzedziałowy typu 111A po gruntownej przebudowie. Jego najważniejszym wyróżnikiem jest dostosowanie do przewozu osób o ograniczonej sprawności ruchowej. – Co ciekawe, mimo że wagon nie jest zgodny z TSI, bo nie jest to możliwe w wagonach starego typu, będzie to pierwszy pojazd Newagu, który otrzyma nie bezterminowe świadectwo Urzędu Transportu Kolejowego, a certyfikat z Instytutu Kolejnictwa i zezwolenie na eksploatację – mówi Bernaś.

 

W rozmowie z nami Mariusz Bernaś co i rusz wyszukuje podobne ciekawostki, związane z budową taboru. Kolejna wiąże się z modernizacją starych elektrycznych zespołów trakcyjnych EN57 dla Kolei Mazowieckich. – Zamawiający zażyczył sobie tu drzwi odskokowo-przesuwnych. Podobne zamówienia wykonywaliśmy już dla łódzkiego urzędu marszałkowskiego i Kolei Śląskich. To chyba ostatnia „ewolucja” EN57, które doczekały się już klimatyzacji, silników asynchronicznych z dwustopniową przekładnią, termoformingu w wyłożeniu wnętrza i toalet zgodnych z TSI. Kabina maszynisty ma nowy projekt pulpitu z regulowanym podnóżkiem – tego też wcześniej nie było – opowiada Bernaś. Ale były i dalej idące pomysły – Jeden z urzędów marszałkowskich zastanawiał się nad zabudową przejść międzywagonowych Hübnera, tzw. harmonii, i modernizacją wózków. Wtedy jednak koszt całości zbliżyłby się do ceny nowego pojazdu i właśnie dlatego myślę, że dalej idących modernizacji nie będzie – śmieje się kierownik działu badań i rozwoju Newagu.

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

LHS: Ulepszone mijanki w Werbkowicach i Miączynie

Intermodal i logistyka

LHS: Ulepszone mijanki w Werbkowicach i Miączynie

Rynek Infrastruktury 16 września 2013

Szerokiej drogi!

Intermodal i logistyka

Szerokiej drogi!

Rynek Infrastruktury 16 września 2013

Diamentowy LHS

Intermodal i logistyka

Diamentowy LHS

Rynek Infrastruktury 16 września 2013

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

LHS: Ulepszone mijanki w Werbkowicach i Miączynie

Intermodal i logistyka

LHS: Ulepszone mijanki w Werbkowicach i Miączynie

Rynek Infrastruktury 16 września 2013

Szerokiej drogi!

Intermodal i logistyka

Szerokiej drogi!

Rynek Infrastruktury 16 września 2013

Diamentowy LHS

Intermodal i logistyka

Diamentowy LHS

Rynek Infrastruktury 16 września 2013

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5